வருகை பாடல்

அர்ச்சனை மலராக ஆலயத்தில் வருகின்றோம்
ஆனந்தமாய் புகழ்கீதம் என்றும் பாடுவோம்
அர்ப்பணித்து வாழ்ந்திட அன்பர் உம்மில் வளர்ந்திட‌
ஆசையோடு அருள் வேண்டி பணிகின்றோம் -அர்ச்சனை
1
தாயின் கருவிலே உருவாகும் முன்னரே
அறிந்து எங்களை தேர்ந்த தெய்வமே
பாவியாயினும் பச்சைப் பிள்ளையாயினும்
அர்ச்சித்திருக்கின்றீர் கற்பித்திருக்கின்றீர்
மனிதராக புனிதராக வாழ பணிக்கின்றீர்
பிறரும் வாழ எங்கள் வாழ்வை கொடுக்க அழைக்கின்றீர்
அஞ்சாதே என்று என்னைக்காத்து வருகின்றீர் - அர்ச்சனை

2
உமது வார்த்தையை எங்கள் வாயில் ஊட்டினீர்
உமது பாதையை எங்கள் பாதை ஆக்கினீர்
உமது மாட்சியை எங்கும் துலங்கச் செய்கின்றீர்
உமது சாட்சியாய் நாங்கள் விளங்கச் செய்கின்றீர்
அழித்து ஒழிக்க கவிழ்த்து வீழ்த்த திட்ட்ம் தீட்டினீர்
அஞ்சாதே என்று என்னைக்காத்து வருகின்றீர் - அர்ச்சனை

காணிக்கை பாடல்

காணிக்கை தந்தோம் தேவா-எம்மை
கனிவோடு கரம் தாங்கி ஏற்பாய்-2
எம் வாழ்விலே உம் கனவை வாழ‌-2
அருளாகி நிறைவாக தினந்தோறும் தாரும்
1
மனுவாக வந்தாய் மண் வாழ்விலே
நலமான இறையாட்சியே-2
மனித நலம் காக்க மாண்போடு வாழ‌-2
எம் உயர்வையும் பிறர் உயர்வையும்
உம் பாதம் வைத்தோம்(2)
இறைவா எங்கள் தலைவா
நிறைவாய் வரங்கள் தருவாய்-2

2
நலமாக எந்நாளும் உருவாகவே
நலம் காணும் நல்வாழ்விலே-2
சாதி சமயம் நீங்க சம வாழ்வு ஓங்க‌-2
எம் உணர்வையும் பிறர் உணர்வையும்
உம் பாதம் வைத்தோம்-2
இறைவா எங்கள் தலைவா
நிறைவாய் வரங்கள் தருவாய்(2)

மாதா பாடல்

அன்னை மாமரி எங்கள் அன்பின் தாய்மரி
என்றும் உந்தன் புகழைப் பாடுவோம்
தேடும் மாந்தரை தேற்றிக் காத்திடும்
உந்தன் அருள் வரங்கள் இன்று தேடினோம்
1
எண்ணிறந்த உதவிகளைப் பெற்றுத் தந்த நீ
எங்கள் வாழ்வில் உடனிருந்து காத்து வருகின்றாய்-2
நன்றிப் பூக்கள் ஒன்று சேர்த்தோம் உந்தன் பாதத்தில்
சகாயத் தாய் மரியே எம்மை
அரவணைத்திக் காப்பாய் நீயே

2
அண்ணல் இயேசு அன்பின் வழியைக் கற்றுத் தந்த உன்
அன்பு மிகு ஆதரவில் அச்சம் நீங்குதே-2
நன்றிப் பூக்கள் ஒன்று சேர்த்தோம் உந்தன் பாதத்தில்
சகாயத் தாய் மரியே எம்மை
அரவணைத்திக் காப்பாய் நீயே

மாதா பாடல்

அம்மா எங்கள் தாயே உனைப் பாடாத நாவில்லையே
அருகே நீயும் வரவே உனைத் தேடாத நாளில்லையே
அந்த மேலோக மண்ணிலா தாயாக என்னிலா பூலோகம் வந்த வெண்ணிலா
என்னைத் தேடி அம்மா
1
ஏழையின் கண்ணீர் இங்கு கரைந்தோடுதே
கான மழை நெஞ்சில் பொங்கி வழிந்தோடுதே
ஏந்தி வந்த சுமையெல்லாம் கனவாகுதே
சுகராகம் பாட எங்கள் மனம் தேடுதே
மரியே உன்னை அடைந்தோம் நெஞ்சம் நிறைந்தோம் அன்பிலே- அம்மா

2
கோடான கோடி மக்கள் குறை தீரவே
தின‌ந்தோறும் தேடி வ‌ரும் தாய் நீய‌ல்லோ
கூடிவ‌ந்து திருப்பாத‌ம் ச‌ர‌ணாவ‌தால்
ஆன‌ந்த‌ கான‌மிங்கு அலைபாயுதே
ம‌ல‌ரே ம‌ல‌ரும் நில‌வே உள்ள‌ம் ம‌கிழ்ந்தோம் உன்னிலே- அம்மா

யாரிடம் செல்வோம் இறைவா


யாரிடம் செல்வோம் இறைவா 
வாழ்வு தரும் வார்த்தையெல்லாம் 
உம்மிடம் அன்றோ உள்ளன 
இறைவா....... இறைவா....... (1) 
(யாரிடம் செல்வோம் இறைவா.......) 

அலைமோதும் உலகினிலே 
ஆறுதல் நீ தரவேண்டும் (2) 
அண்டி வந்தோம் அடைக்கலம் நீ 
ஆதரித்தே அரவணைப்பாய் (1) 
(யாரிடம் செல்வோம் இறைவா.......)

மனதினிலே போராட்டம் 
மனிதனையே வாட்டுதைய்யா (2) 
குணமதிலே மாறாட்டம் 
குவலயம் தான் இணைவதெப்போ (1) 
(யாரிடம் செல்வோம் இறைவா.......) 

வேரறுந்த மரங்களிலே 
விளைந்திருக்கும் கனிகளைப் போல் (2) 
உலகிருக்கும் நிலை கண்டு 
உனது மனம் இரங்காதோ (1) 
(யாரிடம் செல்வோம் இறைவா......

அதிசயங்கள் செய்கிறவர்

அதிசங்கள் செய்கிறவர் நம்
அருகில் இருக்கிறார்
அற்புதங்கள் செய்கிறவர் என்றும்
நமக்குள் வசிக்கிறார்

தண்ணீரை ரத்தமாய் மாற்றினார் அதிசயம்(2)
வெறும் தண்ணீரை திராட்சை ரசமாய்
மாற்றினார் அதிசயம்

செங்கடலை இரண்டாக பிரித்திட்டார் அதிசயம்(2)
புயல் காற்றைத் தம் ஆணையாலே
அடக்கினார் அதிசயம்

குருடருக்கும் செவிடருக்கும் சுகம் தந்தார் அதிசயம்(2)
ஒரு சொல்லாலே மரித்தோரை எழுப்பினார் அதிசயம்

YOUTH WORK - 7 DIMENSIONAL APPROACHES

For whom is this file meant?

For anyone in a helping profession, especially for youth animators(priests, teachers, counselors and so on).

What are their contents of this file?

*Material use in our training seminars for your animators.
*These papers are not notes to be read, like a road.
*They are not lecture notes, nor are most of them self-explanatory.
*They make sense chiefly as training material.


As such, they are a tool in the hands of the trained animator.Tools, nothing more, nothing else.By themselves, those papers will not turn anyone into an effective youth worker.

The whole point of training programme is precisely this:

Youth ministry (or any ministry, for that matter) depends mostly on the quality of the youth animator and on the relationships and atmosphere he hopes to create. It is not a theoretical problem to be solved through files, lectures or discussions.

How can I use the material provided here?

You can use it in a wide variety of ways, provided you have (1) gone through the training seminars; and (2) have some direct experience of youth work. There is no substitute for either of these to requisites.

The youth worker, we believe needs to be:
1. A person of inner balance basically happy and emotionally healthy.
2. A person who is able to relate to others and understand the basics of human relationships.
3. The person who can lead, be in charge of a group, help people in distress, communicate effectively.
4. A person who understands the needs and problems of young people.
5. A person with a critical grasp of our society.
6. A person open to various orientations in youth work, willing to learn from them.
7. A person of deep faith, happy to share with others the Lord's love and goodness.

Will all this preparation help the animator, too?

Yes, apart from his contribution to the growth and happiness of so many young people (who from more than half of our population), he himself matures receives love, keeps young to quite Arthur young Pinero
Those who love deeply
Never grow old
They may die of old age
But they die young
May you grow up, grow old help many and die young!

Dimensions one and two: PERSONAL GROWTH AND RELATIONSHIPS

Anyone engaged in a helping profession a priest, a teacher, counsellor, doctor, social worker... Needs to develop his own personality; to grow as a responsible, caring, happy individuals, who is able to relate to people and bring out the best in others?

This is particularly true of youth work: Youth ministry, in fact, is not based on a set of techniques nor on a theoretical grasp of youth problems. It is essentially a set of relationships. The better you can relate the more effective your ministry will be. And, to begin with you yourself need to come to grips with your penitential and your flaws, and to be engaged in a constant effort at self renewal.

Dimensions one and two of our programme are aimed at helping the youth worker to become a stronger, happier person, able to relate, to understand. It also initiates him to the group dynamics style of learning.

Dimension three: LEADERSHIP

DIMENSION THREE IN OUR TRAINING PROGRAMME IS LEADERSHIP

* What do you do when you are in charge of group?
* How good a leader are you?
* How can you become more effective leader?
The following training sessions answer this session at a practical level. (as always, you will learn and teach no by reading the notes or lecturing on them, but by going through the exercise with a group).

A leader needs to communicate well. Communication is a vast subject and cannot be covered in a couple of session.All we have here is morsel. You will need to learn more on in your own.

As a leader or helper you will lead to perfect your helping skills such as listening, responding, and understanding various problems and symptoms. This is why we bring in a bit of counseling in this section.

Dimension four: YOUTH PSYCHOLOGY

Studies on youth have become a minor industry in the recent decades. most of the studies are done in America. While we learn from them these important to keep in mind the cultural differences between a Californian teenage and a youngster living in Kumbakonam. Western studies throw light on the common psychological needs, problems and expectations of adolescents. They also alert us to some problems our youth face (or will soon face), especially in the cities. They invite us, above all, to undertake serious and extensive research on our youth. This is an area where enormous gapes have to be filled.

Dimension Five: Social Awareness

A young person's questions, view, hardships and dreams are sharped to a serious grasp of the social conditions of our adolescents.

This is an area that youth movements are concentrating on with increasing interest.

There is a growing sense of the structural injustices of society, of the need for change, of an intelligent and articulate presentation of how our society works.

This concern is by no means restricted to youth workers. Experts from different fields can be brought in to help the youth worker (and youth) get a vision of our society.

Dimension Six: VISION AND STRATEGY

Covered so far are:

1.The youth worker's growth as a person.
2.Human relationships, how they work, how they can be better.
3.Styles of leaderships and ways of becoming better leaders.
4.A Sympathetic understanding of the needs and problems of adolescents and
5.Critical grasp of our society.
In this sixth section, we reflect on our goals and methods, and formulate strategies.

* What is my vision of youth work?

* Which are the main youth movements and organizations that operate in our country and world wide?

* What are their respective approaches?

* What can I learn from others' experiences?

* Which approaches will work best in my context?

* These and other questions of policy, methodology and praxis are covered in Dimension Six

Dimension Seven: Faith

* What do you really believe in?

* What is the purpose of your ministry with youth?

* How do you find God in this work?

* How do you share the Lord's love with the young?

* Each of us needs to answer theses questions for himself?

We need to develop enough inner strength to carry on each day to love the unloved, to start again failure, to forgive and not to be discouraged.

The Secret Of Such Strength is Faith

* Faith in the Lord, in His love and presence and plans.
* Faith calling us to a loving commitment.
* Faith showing us the Lord's face in every face, behind the different questions and the vanished hopes.
* Faith that shows us our tremendous possibilities for the ministry, if we are united with the source.